top of page
  • Writer's pictureרעות מויאל- רפואה סינית

איך תעזרו למי שחרד בסביבתכם? #קורונה2020

Updated: Apr 21, 2020


תקופת הקורונה שאנו מצויים בה עלולה לזמן המון סטרס וחרדות, אצל מבוגרים וילדים כאחד. חשוב שאנחנו המבוגרים נוכל להיות חזקים ונתמודד עם הסטרס שהתקופה הזו מביאה איתה, על מנת שנתחזק כמשפחה, כקהילה וכבני אדם. כל אדם מגיב בצורה שונה למצבי סטרס. התגובה שלך יכולה לנבוע מהרקע שממנו אתה מגיע, מהעבר שלך, מניסיון החיים שלך והסביבה שאתה חי בה.

סטרס במהלך התקופה הזו עלול להתבטא בכמה אופנים: 👈 פחד וחרדה לבריאותך ולבריאות היקרים לך 👈הפרעות בשינה או בהרגלי האכילה 👈קושי בריכוז 👈החמרה של סימפטומים במחלות כרוניות קיימות 👈עליה בצריכת אלכוהול, טבק או סמים אם אתם מכירים אנשים שגם לפני תקופה זו סבלו מחרדות, דכאון או שאר קשיים מנטליים וטופלו בסוג של טיפול רגשי, פסיכולוגי, פסיכיאטרי- חשוב שימשיכו לקבל תמיכה מקצועית גם בשלב הזה.

🏋️‍♀️לעתים כאשר אנו נרתמים לחזק את הסביבה שלנו, אנו בעצם "על הדרך" גם מחזקים את עצמנו. מה אתם יכולים להציע לאנשים סביבכם המתארים לכם שהם במצב של חרדה או סטרס? 🚫לקחת פסק זמן ממהדורות החדשות, מההתראות באפליקציות השונות, רשתות חברתיות- לא חייבים כל הזמן לעקוב אחר מניין החולים או כמה החמרה היתה בשעה האחרונה. 🧘‍♀️דאגו לעצמכם- נשימות עמוקות, מתיחות, מדיטציה- אתם לא ממהרים לשומקום, קחו לעצמכם זמן לריכוז עם מוסיקה טובה או הקלטה של מדיטציה. 🥦🥋הקפידו לאכול בצורה מאוזנת ומסודרת, צאו להליכה או פעילות ספורטיבית מועדפת עליכם שאינה כוללת התקהלות או צורך באדם נוסף אתכם, והימנעו מצריכה מוגזמת של אלכוהול, טבק או סמים. 🎨הקדישו זמן לתחביב, משהו שלרוב אתם דוחים או נמנעים מלהגיע אליו כי תמיד יש משהו אחר או חשוב או דחוף יותר לעשות- משהו שמשמח אתכם, שמרגיע אתכם. ☎️שימרו על קשר- דברו עם אנשים שאתם אוהבים ושאכפת לכם מהם, בטלפון או בוידאו- התעניינו זה בזה, לימדו מהאחרים כיצד הם בוחרים להעביר את הזמן שלהם, תצחקו, תשתפו. 🎊 במקביל למציאות- קורים כל כך הרבה דברים טובים בחיים שלכם- תינוק חדש נולד, בשורה על הריון חדש, אתם מגלים דברים שלא ידעתם על המשפחה הגרעינית שלכם מתוך חוויות חדשות שנוצרות לכם- דעו לנצור את הרגעים הטובים הללו ולחגוג אותם, במסגרת המצומצמת שישנה. זיכרו שאנחנו במצב זמני וככל שכולנו נקפיד לשמור על ההנחיות החשובות של משרד הבריאות- כך ניפטר מההפרעה הזו ונחזור לשיגרה המדהימה שלנו מוקדם יותר. שנדע רק בריאות!! באהבה, רעות

חרדה בתקופת הקורונה
איך לעזור לאדם בחרדה


3 views0 comments
bottom of page