top of page
  • רעות מויאל

יציבה נכונה


יציבה לא טובה היא אחד הגורמים השכיחים ביותר לכאבי גב.

עמוד השדרה שלנו הוא חזק ויציב מקפידים על יציבה נכונה. אבל כאשר רוכנים ועומדים באופן מרושל, מרכז הכובד של הגוף זז. השרירים והרצועות בגב נאבקים כדי לשמור על שיווי המשקל, והמאמץ והמתח כתוצאה מכך עלולים לגרום לכאבי גב. אם אתם סובלים מכאבי גב כרוניים, יציבה בריאה תסייע לכם להרפות את שרירי הגב ולהפחית את הכאב.

עמדו ישר. כשאתם עומדים, הקפידו שהכתפיים יהיו משוכות לאחור והראש גבוה. נסו לא להטות את הראש קדימה, אחורה או לצדדים. משכו פנימה את הבטן ואת הישבן והכניסו את הסנטר. ודאו שהברכיים שלכם משוחררות ולא נעולות. שמרו שמשקל הגוף שלכם יהיה מאוזן ומחולק בצורה שווה בין שתי הרגליים.

ישיבה על כיסא. יציבה מאוזנת בזמן הישיבה נועדה לשמור ששרירי הצוואר, הכתפיים והגב העליון יהיו רפויים. כדי לפתח יציבת ישיבה מאוזנת תצטרכו להתאמן. בחרו כיסא שמתאים לגובה שלכם: לא גבוה מדי ולא נמוך מדי. אם הכיסא גבוה מדי, תצטרכו להניח את כפות הרגליים על הדום. כיסא נוקשה, ישר וזקוף יכול לעזור לשמור טוב יותר על תנוחת ישיבה נכונה, ולעיתים הוא אף נוח יותר מכיסא משוחרר. אתם צריכים להרגיש נוח כשאתם יושבים וכפות הרגליים מונחות שטוחות על הרצפה או על הדום.

ודאו שהברכיים מכופפות בזווית של 90 מעלות, וכן שהברכיים כמעט באותו גובה כמו הירכיים. אם הכיסא לא מספק את התמיכה המתאימה, הניחו כרית קטנה או מגבת מגולגלת כדי לתמוך בקיעור של הגב התחתון.

מתחו את הקודקוד לכיוון התקרה. אספו את הסנטר מעט פנימה.

החזיקו את הגב העליון ואת הצוואר ישרים, אבל שיהיה לכם נוח.

שמרו על כתפיים משוחררות – לא מוגבהות, מעוגלות או משוכות אחורנית.


16 views0 comments
bottom of page